9 tipů jak posílit imunitu a připravit se na Covid-19

Řekl jsem si, že napíšu článek 9 tipů jak posílit imunitu a připravit se na Covid-19. V televizi se totiž dozvíte pouze, co dělat nesmíte, ale nikdy vám neřeknou, jak se vlastně připravit na Covid-19, aby měl slabší průběh. Neslibuji vám, že vás tyto informace spasí. Nicméně máte mnohem větší naději na hladší průběh.

9 tipů jak posílit imunitu a připravit se na Covid-19

Následující informace vám dají 9 tipů jak posílit imunitu a připravit se tak na Covid-19 a všechny další virové nemoci, nachlazení, chřipku atd. Těchto 9 tipů vám pomůže připravit první obranou linii imunity. Mnohem více informací se dozvíte v mé nové knize 3 Pilíře zdraví. Ta vám pomůže pomocí základní návyků zdraví udržet. Prevence zdraví je totiž velmi důležitá a musíme na ní pracovat. Přijměme proto zodpovědnost za naše zdraví.

Na trhu existuje mnoho doplňků stravy. S naprostou jistotou vám musím sdělit, že 95 % veškerých doplňků stravy jsou vyhozené peníze. Všechny obrázky produktů jsou i odkazy, kde je můžete koupit. V lékárně a ve většině e-shopů dostanete pouze syntetické varianty, které mají minimální vstřebatelnost. To podrobně popisuji ve své knize v kapitole 24. DEN – DOPLŇKY STRAVY.

Rozhodl jsem se tedy uvolnit informace z této kapitoly napsat vám zde ty nejdůležitější doplňky, které je nyní nutné suplementovat (=doplňovat).

Posilujte imunitu na všech frontách

Tip č. 1 – Vitamín D

Lékaři se v souvislosti s Covid-19 moc neshodují. V čem se ale shodují je, že nejhorší průběhy mají lidé s nízkým množství vitamínu D v krvi. Vitamín D patří mezi základní kámen imunity. Bez dostatečného množství vitamínu D v těle jsme velmi oslabení. Měli bychom ho užívat společně s vitamínem K2. Ideálně ve formě MK7. Ta má delší (48x) poločas rozpadu než běžné formy K2 (MK4). Kolik vitamínu D užívat? Mnohem více, než se běžně doporučuje. Tato studie* doporučuje 15x více, než doporučenou denní dávku.

Za mě je super varianta tento konkrétní vitamín D3/K2. Obsahuje 5000 IU (IU= mezinárodních jednotek). Jedna kapsle denně ráno po snídani, která obsahuje tuk. Kapsle obsahuje i bio kurkumu, která pro své protizánětlivé účinky posunuje doplněk na ještě vyšší úroveň. Toto je první tip jak posílit imunitu a připravit se na Covid-19.

vitamín D

Jako druhý doplněk je jednoznačně zinek. Ten nám ovlivňuje přibližně 200 biochemických reakcí. Při užívání zinku je vhodné užívání i mědi. Doporučuji tento konkrétní doplněk, kde je zinek, měď, selen a kurkuma. Spolu totiž pomáhají vytvářet antioxidační enzym superoxiddismutáza Zinek je velmi důležité u lidí trpící obezitou, kardiovaskulárními nemocemi, diabetem, autoimunitními onemocněními, rakovinou a samozřejmě staří lidé.

Zinek má i přímý antivirový efekt. Přečíst si o něm můžete ve studii** z června 2020. Zinek zesiluje plicní bariéru a díky tomu jsme lépe chránění. Může snižovat vazbu na ACE2 receptory. ACE2 receptory a jejich zapojení v nemoci najdete k tomto dokumentu. Celkově zinek snižuje tělesnou zánětlivost a riziko cytokinové bouře (stejně jako melatonin). 

Toto je druhý tip jak posílit imunitu a připravit se na Covid-19.

zinek

Tip č. 3 – Liposomální vitamín C

Většina lidí ví, že vitamín C je jedním z nejdůležitějších vitamínů vůbec. Farmaceutické firmy vynakládají miliardy dolarů na to, aby se tyto informace nikdy nedostali ke spotřebitelům. Místo toho vám budou tvrdit, že v klinických studiích nikdy nevyšlo, že by vitamín C nějak pozitivně ovlivňoval průběh nachlazení. 

Nicméně z praxe je jednoznačně vidět, že nepotřebujete klinické studie, abyste viděli, že vitamín C funguje velmi dobře. Zejména pokud ho užíváte v jeho liposomální variantě. TA má totiž vstřebatelnost okolo 95%. To už je skoro jako kdybychom si ho dali intravenózně (= do žíly).

Toto je třetí tip jak posílit imunitu a připravit se na Covid-19.

vitamín C

Tip č. 4 – Pravidelný pohyb 

Asi nikoho nepřekvapí, že lidé kteří se pravidelně hýbají mají lepší zdraví. Ono sedět dlouho v kanceláři není moc zdravé. Jste pod umělým osvětlením, které má špatné spektrální složení, málo kdy se dostatečně větrá a máte i velkou dávku elektrosmogu (z Wi-Fi).

Každou hodinu byste měli vstát a minimálně 5 min se trochu projít. Jít na chodbu dát si 10 dřepů a můžete pokračovat v práci. Samozřejmě po práci to chce delší procházku, běh, cvičení na TRX nebo cokoliv, kde se budete hýbat. Toto je čtvrtý a opět velmi důležitý tip, jak posílit imunitu a připravit se tak na Covid-19.

Tip č. 5 – Procházky na slunci

Pokud je to jenom trochu možné, tak se každou hodinu jděte podívat ven. Minimálně otevřete okno a nadýchejte se čerstvého vzduchu. Nejen, že venku je více kyslíku, ale necháte na sítnici dopadat sluneční světlo. Co to udělá?

Pobyt na slunci nám pomáhá synchronizovat naše biologické hodiny. V kanceláři máme umělé osvětlení pokud nejste přímo vedle okna, tak je intenzita světla velmi malá. Proto se vám může špatně pracovat. Tím, že si dáte během dne pár několika minutových procházek venku si velmi pomůžete. 

6 tipů jak na covid-19

Jakmile začne venku svítit slunce s dostatečnou intenzitou (březen-září), tak je nutné vystavit co nejvíce odhalené tělo slunci. V kůži se vám totiž díky UVB záření začne vytvářet vitamín D. Dochází tak díky endogenní reakci UVB záření a provitamínu 7-dehydrocholesterolu.

Tip č. 6 – Maximalizujte spánek

Co je to kvalitní spánek? Nyní vám dám několik typů, jak se připravit na kvalitní spánek. 90 min před spaním je nutné začít blokovat modré a zelené světlo. Jedině tak, budete mít během spánku dostatečnou hladinu melatoninu. To můžete udělat pomocí speciálních brýlí. Ideální je začít svítit i žárovkou, kterou vynalezl Hynek Medřický. Ta totiž nemá modrou ani zelenou spektrální složku a je tak ideální zdrojem světla práce 90 min před spaním. Tohle je jeden z nejdůležitějších tipů, jak posílit imunitu obecně a tím i jak se připravit na Covid-19.

Červené brýle blokují modrou i zelenou spektrální složku. Oranžové pouze modrou.

Teď si možná říkáte, že doma modrou ani zelenou nesvítíte. Omyl!!! Pokud nemáte klasické staré žárovky tak svítíte. LED světla prakticky vždy obsahují velký podíl modré i zelené spektrální složky. Čím více studená bílá (např. 6500K), tím horší. To platí večer, kdy má být světlo teplé (1700K), tlumené a pod úrovní očí.

90 min před spaním byste také neměli používat mobil, počítač a televizi. Jediná varianta, která vás nebude doslova ohrožovat na životě je, když si nainstalujete aplikace blokující modré světlo. Na mobily i počítače je to F.LUX nebo TWILIGHT. Pokud máte iPhone, tak si můžete nastavit dokonce RED FILTR, který vám úplně vypne modré světlo a prakticky i zelené. Display je poté pouze v červených odstínech. Během pár minut si na to zvyknete.

Před spaním si raději čtěte. Samozřejmě ne nejnovější nesmysly našich médií, ale nějakou hezkou knihu. Ta vám pomůže zklidnit tělo. Já osobně si čtu právě u žárovky Vitae, která svítí oranžově a je to úžasné. Krásně vás to připraví ke spánku.

Dalších je velmi důležité je nízká teplota v ložnici (max. 18°C). Pokud máte mít kvalitní spánek, tak je nutné aby vám i klesla tělesná teplota. Jestli ale máte v ložnici 23°C, tak rovnou zapomeňte na kvalitní spánek.

Absolutní tma, neměli byste vidět vlastní ruku. Používejte zatmavovací (blackout) závěsy. Pokud vám svítí do oken pouliční osvětlení, tak poděkujte starostovi nebo starostce. Napište jim, že vám výrazně snižují imunitu. Pokud máte v obci studené bílé pouliční osvětlení, tak máte opravdu extrémně velký problém. Je to několikanásobně horší než oranžové světlo, ale i to je špatně. V noci musí být absolutní tma, takže se jim snažte dokola psát ať osvětlení v době nočního klidu vypínají.

Melatonin – hormon tmy

Celé tohle snažení pro kvalitní spánek je díky jednomu z nejdůležitějších hormonů těla. Tím je MELATONIN. Ten se většinou označuje jako spánkový hormon. Správné označení je ale hormon tmy. Pokud totiž neuděláme všechny výše podané úkony, tak se nám nebude dostatečně vyplavovat. Díky tomu nebudou probíhat ve spánku všechny regenerační procesy. Budeme mít horší přirozenou imunitu.

Melatonin pomáhá při virových infekcích uklidňovat tzv. cytokinovou bouři, stejně jako vše popsaný vitamín D. Je to i velmi silný antioxidant. Jak může pomoci při nemoci Covid-19 najdete v této studii****.

Existuje mnoho doplňků stravy, který můžete melatonin doplnit. Jediný, který vám doporučím je tento. Všude , kde je zmínit melatonin máte proklikávací odkaz, kde ho koupit. Případně si ho můžete objednat i u mě. Tento melatonin není syntetický jako všechny verze v lékárnách.

Syntetická verze negativně ovlivňuje produkci vlastního melatoninu. Tělo pokud dostane tento syntetický hormon, tak zastavuje produkci vlastního. To nevadí u starší populace, protože ta má většinou produkci už minimální. U mladší 60 let je ale lepší užívat tuto přírodní formu. Jedná se o usušenou šťávu z višně obecné (= Prunus Cerasus). Ta obsahuje přírodní formu melatoninu, která neovlivňuje jeho vlastní tvorbu. Nedá se na tom získat závislost. Nebojte jako všechno, jsem to nejdříve vyzkoušel na sobě.

melatonin

Tip. č. 7 – Doplňujte hořčík 

Hořčík je vůbec nejvíce deficitní minerál. Účastní se přibližně 360 biochemických reakcí. Většina lidí si ho spojuje s tím, že je zbaví křečí. To je samozřejmě pravda, ale hořčík toho udělá mnohem více.

Přispívá k normálnímu energetickému metabolismu, k normální činnosti nervové soustavy, k normální syntéze bílkovin, k udržení normálního stavu kostí a dokonce se podílí na procesu dělení buněk. 

Bisglycinát hořečnatý je uklidňující forma, která snižuje stresový hormon kortizol. Je tak ideální pro zklidnění večer. Jedna tableta 30-60 min před spaním vám pomůže lépe usnout.

wim hof

Tip. č. 8 – Otužujte se 

Otužování patří k jednomu z nejefektivnějších způsobu, jak posílit imunitu a zdraví obecně. Poslední rok (2020) je na velkém vzestupu. Začínají se otužovat lidé, kteří by to dříve nikdy nezkusili.

Mezi průkopníky patří holandský otužilec Wim Hof. Jeho metoda otužování a dýchacích technik pomáhá milionům lidí zlepšit zdraví. Doporučuji přečíst jeho knihu Wim Hof – Ledový můž. Tam najdete spoustu tipů na dýchání i otužování.

Nemusíte rovnou lézt do ledové vody jako Wim Hof. Velmi pomáhá i studená sprcha. S tou také začínejte pozvolna. Začněte tak, že po klasické teplé sprše si dejte několik vteřin pod studenou vodou. Stačí 10 vteřin.

Postupně prodlužujte dobu a snižujte teplotu vody. Po počátečním šoku se dostaví krásný pocit. Tělo se začne zahřívat, vyplaví se endorfiny a vy ze sebe budete mít úžasný pocit. Říkám já, který nesnáší studenou vodu.

wim hof

Tip. č. 9 – Provádějte dechová cvičení

Náš nejzákladnější reflex je dýchání. Málokdo ale umí dýchat opravdu správně. Dýchání je základním předpokladem zdraví a mělo by být dlouhé a do bránice (do břicha). Pokud dýcháme jen lehce do hrudníku, nedostaneme do sebe dostatek kyslíku.

Další varianta dýchání, která je specificky zaměřená a používá se jen vždy na pár minut je hluboké dýchání. Jedním z nejznámějších propagátorů hlubokého dýchání je opět Wim Hof. Ten vyvinul speciální formu dýchání, která je nejen efektivní (dodává energie), ale i léčivá. V jeho knize najdete spousty ukázek, jak lidem změnil život tím, že je jen naučil dýchat.

Tato zvláštní doba, kdy je nám nuceno dýchání v roušce nebo respirátoru přímo odporuje tomu, co je přirozené. Jsem přesvědčen o tom, že dlouhodobé dýchání v roušce nám zásadním způsobem poškozuje zdraví.

V roušce se hromadí oxid uhličitý, který vydechujeme. Není proto divu, že lidé více trpí na bolesti hlavy, opary, afty, deprese, úzkosti a mnoho dalšího. Proto odhoďme roušky a začněme naplno dýchat.

Mých 9 tipů jak posílit imunitu a připravit se na Covid-19. Přeji pevné zdraví.

Sdílejte prosím článek na sociálních médiích. Tyto informace je potřeba šířit.